poniedziałek, 27 lipca 2020

Kocyk w serduszka

Udało mi się zrobić mój pierwszy kocyk na drutach. Dziergało się bardzo przyjemnie, bo użyłam drutów 5 mm na większość kocyka i 4,5 mm na ścieg francuski na początku i na końcu kocyka. Praca nad nim zajęła mi troszkę ponad tydzień. Zdecydowanie dłużej czekał na upranie i zrobienie zdjęć. 

Troszkę informacji odnośnie wzoru:

na początku francuz 20 rzędów, potem rząd dziurek z brzegiem francuskim na 10 oczek i dalej serduszka w szachownicy.
Kwadratów na wysokość zrobiłam po 9, a na szerokość po 7.
Każdy kwadrat to 21 oczek na 28 rzędów (bez oczek z narzutami na brzegach). 






Dane techniczne:
  • włóczka: Drops Merino Extra Fine 500 gram, kolor 17, 100% wełna, 50 g ~ 105 m
  • druty: 4,5-5 mm
  • wymiary kocyka: 90x90 cm
  • moja próbka: 10x10 cm 18,5 oczka x 30 rzędów
  • próbka według producenta: 10x10 cm = 21 oczek x 28 rzędów

6 komentarzy:

  1. Super kocyk, a ten napis przebojowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Udało mi się tę naszywkę kupić zupełnie przypadkiem przy okazji innych zakupów.

      Usuń
  2. Witam, czy jest dostępny gdzieś schemat do tego kocyka? Chciałabym zrobić podobny dla wnusi :) PS. Mam naszywkę "Babcia mi zrobiła" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj jest wzór bardzo podobnego: https://www.etsy.com/pl/listing/232216078/knit-baby-blanket-pattern-in-english?ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=Heart+blanket+knit+pattern&ref=sr_gallery-1-3&organic_search_click=1&bes=1

      Usuń

Pamiętaj o podaniu swojego e-maila, gdy komentujesz anoninomo, lub napisz e-mail na kasiulkowe@gmail.com

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...