niedziela, 30 stycznia 2011

Opis rękawiczek - wersja pierwsza

Napisałam dla Was pierwszą, łatwiejszą wersję rękawiczek, czyli bez warkocza. Niedługo pojawi się ta troszkę bardziej skomplikowana. Zdjęcia są niestety niskiej jakości.


 
OPIS RĘKAWICZEK
(wersja pierwsza - bez warkocza)




Ściągacz:

40 o.ł. połączyć w okrąg
1 okr. 3 o.ł., 39 słupków, oczko ścisłe zamykające (40 o.)
2 okr. 3 o.ł., (2 słupki nakładane na prawo, 2 słupki nakładane na lewo) - powtórzyć 9 razy, 2 słupki nakładane na prawo, słupek nakładany na lewo, oczko ścisłe zamykające, (40 o.)
3-14 okr. powtórzyć 2 okr.


Część na nadgarstek:

15 okr. 3 o.ł., 2 słupki, 2 słupki w następny słupek, (3 słupki, 2 słupki w następny słupek) - powtórzyć 9 razy, oczko ścisłe zamykające (50 o.)
16-23 okr. 3 o.ł., słupki w każde oczko oczko ścisłe zamykające (50 o.)
24 okr. 3 o.ł., (9 słupków, 2 słupki w następny słupek) - powtórzyć 5 razy, oczko ścisłe zamykające (55 o.)
25-26 okr. 3 o.ł., słupki w każde oczko, oczko ścisłe zamykające (55 o.)


Kciuk:



27 okr. 3 o.ł., 9 słupków, zostawić nieprzerobione 37 kolejnych słupków, 9 słupków, oczko ścisłe zamykające (18 o.)
28-29 okr. 3 o.ł., słupek w każde oczko, oczko ścisłe zamykające (18 o.)
30 okr. 3 o.ł., (7 słupków, dwa słupki złączyć słupkiem) - powtórzyć dwa razy, oczko ścisłe zamykające (16 o.)
31 okr. 3 o.ł., słupek w każde oczko, oczko ścisłe zamykające (16 o.)
32 okr. 3 o.ł., 3 słupki, dwa słupki złączyć słupkiem, 6 słupków, dwa słupki złączyć słupkiem, 3 słupki, oczko ścisłe zamykające (14 o.)
33 okr. 1 o.ł., 2 słupki złączyć półsłupkiem, oczko ścisłe zamykające (7 o.)
Zakończyć zostawiając dłuższą nitkę na zaszycie dziury.


Część na palce:

Zaczynamy robić w pierwszym pozostawionym jako nieprzerobionym słupku
1 okr. 3 o.ł., (8 słupków, 2 słupki w następny słupek) - powtórzyć 4 razy, 1 słupek, oczko ścisłe zamykające (41 o.)
2-11 okr. 3 o.ł., słupek w każde oczko, oczko ścisłe zamykające (41 o.)
12 okr. 3 o.ł., (2 słupki, 2 słupki złączyć słupkiem) - powtórzyć 10 razy, 1 słupek, oczko ścisłe zamykające (31 o.)
13 okr. 3 o.ł., (1 słupek, 2 słupki złączyć słupkiem) - powtórzyć 10 razy, 1 słupek, oczko ścisłe zamykające (21 o.)
14 okr. 1 o.ł., 2 słupki złączyć półsłupkiem - powtórzyć 10 razy, 1 półsłupek (11 o.)
15 okr. 1 o.ł., 2 półsłupki złączyć półsłupkiem - powtórzyć 5 razy, 1 półsłupek, oczko ścisłe zamykające (6 o.)
Zakończyć zostawiając dłuższą nitkę na zaszycie dziury.


Zaszyć miejsce połączenia części na kciuka i palce.



Tutaj link do wersji drugiej - z warkoczem.



visana, każdemu na początku wychodzi albo za ściśle, albo za luźno. To wszystko kwestia wprawy, a więc trening czyni mistrza. ;-) Pewnie sama zauważasz, kiedy wychodzą Ci zbyt luźne (ciasne) oczka i wtedy należy mniej (więcej) wyciągać nitkę na szydełku. Z tego, co zauważyłam na Twoim blogu i ostatnim poście, to robisz zbyt luźne oczka. A jeśli chodzi o schematy (bo chyba to nazwałaś rysunkami, których nie rozumiesz), to chyba łatwiej będzie mi cokolwiek powiedzieć, jeśli podasz jakiś konkretny przykład, np. przesyłając mi ten schemat z gazety lub znajdź coś, co chciałabyś zrobić, w internecie i podaj link, to postaram się o jakiś opis dla Ciebie.
Taka mała wskazówka, jeśli chodzi o schematy serwetek: zaczynamy je czytać od środka od oczek łańcuszka kierując się na zewnątrz przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
Pytaj śmiało o więcej informacji.
Pozdrawiam.
Ania, dziękuję serdecznie.

4 komentarze:

  1. Witam Cię,masz bardzo fajne i pożyteczne robótki na swoim blogu.Ja zaczynam dopiero z szydełkiem,wiem jak zrobic poszczególne oczka na szydełku ale nie wiem kompletnie jak mam je łączyć aby nie wyszło za ścisło albo za luźno,nie wiem w jakim momencie zmieniać oczka.Mam w swoich zbiorach gazetkowych kilka różnych serwetek ale nie mogę połapać się z rysunkami.Może mogłabyś udzielić mi jakichś wskazówek i porad?Pozdrawiam.visna.A to link do mojego bloga
    http://www.visana-mojehobby.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za kolejne przydatne szkolenie. Zapraszam do mnie po odbiór wyróżnienia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Kasiu,dziękuję że mi odpisałaś,przepraszam ze nazwałam schematy rysunkami ale dla mnie to czarna magia czytac taki schemat.Może na początek taki mały schemat mogłabyś mi opisać?Oto link bloga do niego
    http://fascinata.blox.pl/2010/06/Jak-zrobic-Slonecznik-podkladke-pod-kubek.html
    No i jak robic oczka ścisłe zamykające?Bo oczka ścisłę robi się inaczej a zamykajace to nie wiem.Oj Kasiu droga pytań to ja mam tysiące ,ale może chociaż troszkę mi wyklarujesz?Mam gazetki ale to musiałabym ci wysłac taki schemat przez e-mail,ale to innym razem jeżeli się zgodzisz.

    OdpowiedzUsuń
  4. witam serdecznie
    otóż z Twoim blogiem uczyłam się jak dobierać oczka do czapki hura !! na Twoim blogu są same pożyteczne rzeczy. pochwalę się pracami : https://www.facebook.com/pages/Szyde%C5%82ko-i-w%C5%82%C3%B3czka-fabryka-r%C4%99kodzie%C5%82a-dla-dzieci/406758079451445 jeszcze raz dziekuje i działaj !!

    OdpowiedzUsuń

Pamiętaj o podaniu swojego e-maila, gdy komentujesz anoninomo, lub napisz e-mail na kasiulkowe@gmail.com

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...