czwartek, 22 listopada 2012

Czwartkowe porady kasiulkowe - choinka na szydełku

Niedawno zgłosiła się do mnie Wanda z prośbą o pomoc w rozszyfrowaniu opisu choinki, który znajduje się na TEJ stronie. Pierwszy raz tłumaczyłam coś w języku, którego kompletnie nie znam :D
Choinka jakoś wyszła, więc nie poszło mi chyba najgorzej. Dzielę się moimi wypocinami także z Wami.


Jak zrobić choinkę na szydełku?


Potrzebne:
  • włóczka (ja zużyłam motek Kotka) - wzór jest bardzo włóczkożerny,
  • szydełko,
  • koraliki, wstążeczki - do przyozdobienia.

Uwaga!
Jeśli chcesz zobaczyć więcej szczegółów na zdjęciu, to kliknij prawym przyciskiem myszy na zdjęcie i wybierz opcję: otwórz w nowej karcie.


Początek:
80 oczek łańcuszka


1a okrążenie:
3 oczka łańcuszka, słupek,
(2 oczka łańcuszka, dwa oczka ominąć, 2 słupki) – powtarzać dookoła,
oczko ścisłe.


1b okrążenie (łuski):
pierwsza łuska: 
3 oczka łańcuszka,




6 słupków na pierwszym słupku z poprzedniego okrążenia,




oczko łańcuszka,
7 słupków na słupku z oczek łańcuszka poprzedniego okrążenia.



druga i kolejne łuski: 
ominąć 2 oczka łańcuszka,
ominąć 2 słupki
ominąć 2 oczka łańcuszka,
(na zdjęciu pokazany sposób wbijania szydełka za słupek)


7 słupków na kolejnym słupku,




oczko łańcuszka,
7 słupków na kolejnym słupku.


powtarzać do otrzymania (w sumie) 10 łusek z okrążeniu.


oczko ścisłe zamykające w pierwszy słupek pierwszej łuski.

2a okrążenie:
3 oczka łańcuszka, słupek, (na zdjęciu poniżej pokazany sposób wbicia szydełka do zrobienia słupka – między dwie łuski zaczepiając też o oczka pierwszego rzędu)


2 oczka łańcuszka, 2 słupki, (na dwóch zdjęciach poniżej pokazany sposób wbicia szydełka do zrobienia słupka – w środek łuski),





oczko ścisłe zamykające.



2b okrążenie (łuski):
tak jak okrążenie 1b.




3a okrążenie:
tak jak okrążenie 2a.

3b okrążenie (łuski):
tak jak okrążenie 1b.

4a okrążenie:
tak jak okrążenie 2a.

4b okrążenie (łuski):
tak jak okrążenie 1b.


5a okrążenie:
3 oczka łańcuszka, słupek, 2 oczka łańcuszka, zrobić jeden słupek zamiast kolejnych czterech (jak na zdjęciach poniżej),
  • 2 słupki niedokończone w środku łuski
  • 2 słupki niedokończone pomiędzy łuskami
  • przeciągnąć nitkę przez wszystkie pętelki

2 oczka łańcuszka,
jeden słupek zamiast kolejnych czterech, 
(2 oczka łańcuszka, 2 słupki) – powtórzyć 6 razy, 
2 oczka łańcuszka,
jeden słupek zamiast kolejnych czterech, 
2 oczka łańcuszka,
jeden słupek zamiast kolejnych czterech, 
(2 oczka łańcuszka, 2 słupki) – powtórzyć 5 razy, 
2 oczka łańcuszka,
oczko ścisłe zamykające.


5b okrążenie (łuski):
tak jak okrążenie 1b.

6a okrążenie:
tak jak okrążenie 2a.

6b okrążenie (łuski):
tak jak okrążenie 1b.

7a okrążenie:
tak jak okrążenie 2a.

7b okrążenie (łuski):
tak jak okrążenie 1b.

8a okrążenie:
tak jak okrążenie 2a.

8b okrążenie (łuski):
tak jak okrążenie 1b.


9a okrążenie:
tak jak okrążenie 2a.

9b okrążenie (łuski):
tak jak okrążenie 1b.

10a okrążenie:
3 oczka łańcuszka,
słupek,
2 oczka łańcuszka,
jeden słupek zamiast kolejnych czterech,
2 oczka łańcuszka,
jeden słupek zamiast kolejnych czterech,
(2 oczka łańcuszka, 2 słupki) – powtórzyć 4 razy,
2 oczka łańcuszka,
jeden słupek zamiast kolejnych czterech,
2 oczka łańcuszka,
jeden słupek zamiast kolejnych czterech,
(2 oczka łańcuszka, 2 słupki) – powtórzyć 3 razy,
2 oczka łańcuszka,
oczko ścisłe zamykające.

10b okrążenie (łuski):
tak jak okrążenie 1b.

11a okrążenie:
tak jak okrążenie 2a.

11b okrążenie (łuski):
tak jak okrążenie 1b.

12a okrążenie:
tak jak okrążenie 2a.

12b okrążenie (łuski):
tak jak okrążenie 1b.

13a okrążenie:
tak jak okrążenie 2a.

13b okrążenie (łuski):
tak jak okrążenie 1b.

14a okrążenie:
tak jak okrążenie 2a.

14b okrążenie (łuski):
tak jak okrążenie 1b.

15a okrążenie:
3 oczka łańcuszka,
słupek,
2 oczka łańcuszka,
jeden słupek zamiast kolejnych czterech,
2 oczka łańcuszka,
jeden słupek zamiast kolejnych czterech,
(2 oczka łańcuszka, 2 słupki) – powtórzyć 2 razy,
2 oczka łańcuszka,
jeden słupek zamiast kolejnych czterech,
2 oczka łańcuszka,
jeden słupek zamiast kolejnych czterech,
2 słupki,
2 oczka łańcuszka,
oczko ścisłe zamykające.

15b okrążenie (łuski):
tak jak okrążenie 1b.

16a okrążenie:
tak jak okrążenie 2a.

16b okrążenie (łuski):
tak jak okrążenie 1b.

17a okrążenie:
tak jak okrążenie 2a.

17b okrążenie (łuski):
tak jak okrążenie 1b.

18a okrążenie:
tak jak okrążenie 2a.

18b okrążenie (łuski):
tak jak okrążenie 1b.

19a okrążenie:
tak jak okrążenie 2a.

19b okrążenie (łuski):
tak jak okrążenie 1b.

20a okrążenie:
3 oczka łańcuszka,
słupek,
2 oczka łańcuszka,
jeden słupek zamiast kolejnych czterech,
2 oczka łańcuszka,
jeden słupek zamiast kolejnych czterech,
2 oczka łańcuszka,
2 słupki,
2 oczka łańcuszka,
jeden słupek zamiast kolejnych czterech,
2 oczka łańcuszka,
oczko ścisłe zamykające.

20b okrążenie (łuski):
tak jak okrążenie 1b.

21a okrążenie:
tak jak okrążenie 2a.

21b okrążenie (łuski):
tak jak okrążenie 1b.

22a okrążenie:
tak jak okrążenie 2a.

22b okrążenie (łuski):
tak jak okrążenie 1b.

23a okrążenie:
słupki bez oczek łańcuszka.

23b okrążenie (łuski):
łuska, 2 słupki ominąć, łuska…


Choinka gotowa!



40 komentarzy:

  1. Już mnie głowa boli i oczy wykręcają od samego patrzenia :) wygląda na skomplikowane! Ależ mi się tu podoba :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E tam, skomplikowane. Weź szydełko, to się przekonasz, że to łatwe :)

      Usuń
  2. łuska krokodyla to jeden z moich ulubionych wzorów, bajecznie wyglądają zrobione nim torebki. a tu proszę - choinkę nawet można :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasiulek Ty jesteś niesamowita! mi by sie nie chciało aż tyle pisać:)) jesteś profesjonalistką! buziaki!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, troszkę było tego pisania, ale na pewno przyda się to pisanie i mi, i Wam :)

      Usuń
    2. Lubię twoje podejście do szydełkowania

      Usuń
  4. Ty masz zawsze super pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przede wszystkim dzięki,że Ci się chciało opisać wzór choinki. Na pewno zajęło to Tobie dużo czasu!A ja mam problem (ostatni mój post), jeżeli znasz rozwiązanie to odpisz! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasiu to nie pojęte tyle pisać[wystarczyło 1-2 okrążeń] to się powtarza,a jeśli to tylko te rzędy w których zachodzą zmiany-podziwiam Cię.Choinka fajna mam inny sposób, ale to w swoim czasie pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro się powtarzają, to większość była na zasadzie: kopiuj - wklej, a przynajmniej jasno widać dokładnie co i jak :)

      Usuń
  7. przy okazji choinki zrobiłaś szkółkę tworzenia krokodylego wzoru :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy okazji choinki sama się nauczyłam krokodylowego wzoru, a zauważyłam, że można go robić na kilka sposobów: zmiana ilości słupków, półsłupek między łuskami.

      Usuń

  8. Czuję się winna że zabrałam Kasi tyle czasu na tłumaczenie -
    więc jeszcze raz wyrażam podziękowanie - za opis i zdjęcia -

    Dobrze by było - gdyby jeszcze ktoś skorzystał z tego opisu -
    więc nie byłby to stracony czas - KASIU - serdeczne dzięki Wanda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też skorzystam pewnie jeszcze z tego opisu. Nic się nie martw :)

      Usuń
  9. Ale śliczna! Dzięki za opis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za opis, pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  11. Kasiu, jak starczy mi czasu to spróbuję zrobić:) Dziękuję za tutorial!

    OdpowiedzUsuń
  12. Też bym chciała spróbować, ale czy mi czasu starczy ?... Zajrzę jeszcze kiedyś. Choinka piękna :) Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Ta choinka przysłużyła mi się wczoraj do rozpoznania Małopolanek. Jestem wdzięczna :o) Pozdrawiam. Ala

    OdpowiedzUsuń
  14. TYM WZOREM ŁUSKI KROKODYLA CZAPKĘ ROBIŁAM I TRÓJKĄTNĄ CHUSTĘ ALE CHOINKĘ ?
    TO BYM SIĘ NIE DOMYŚLIŁA:)
    tereska666

    OdpowiedzUsuń
  15. sliczna choinka, dziekuje za schematy i opisy-moze sie przyda,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. chyba tym samym wzorem można zrobić szyszki. Gdzieś je widziałam i bardzo mi sie podobały

    OdpowiedzUsuń
  17. a ile tej włóczki potrzeba na taką choinkę?? czy motek kotka wystarczy???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinien wystarczyć. Dokładnie tyle zużyłam na tę choinkę.

      Usuń
  18. Super, czegoś takiego szukałam. Pozwolisz, że częściej rozgoszczę się :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. przydała by sie informacja o ilości słupków i łusek w każdym rzędzie, bo ja sie gubię przy tym zmniejszaniu :) Dzięki wielkie właśnie robię ją :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wlasnie zaczynam robic choinke ciekawe jak wyjdzie.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. ja robię czubek z półsłupków nawijanych zmniejszam obwód jak w czapce

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam tylko problem z 5a i nie rozumiem tego a czy masz filmik do tego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z czym dokładnie jest problem?
      Niestety nie mam filmu. Tylko zdjęcia.

      Usuń
  23. Mam ten sam problem jak Szydełko z pasją. Też kompletnie nie rozumiem rzędu 5a. Co oznacza "zrobić jeden słupek zamiast kolejnych czterech" ? i ile łusek powinno być rzędzie 6b ? i w kolejnych podobnych do 5b. Zabrałam się za dzierganie tej choinki i za skarby nie mogę ruszyć dalej. Może jakaś dobra duszyczka mi pomoże , za co serdecznie dziękuję. Helena.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobić jeden słupek zamiast kolejnych czterech - wykonać dokładnie to samo, co jest na zdjęciach.
      Innymi słowy: złączyć 4 słupki razem.
      Nie pamiętam teraz, ile jest tych łusek. Mogę to policzyć wieczorem, jeśli nie uda się zrobić choinki.
      Proszę o informację.

      Usuń
    2. Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź. Znalazłam na yt filmik i już wszystko jasne.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń

Pamiętaj o podaniu swojego e-maila, gdy komentujesz anoninomo, lub napisz e-mail na kasiulkowe@gmail.com

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...